mandag 29. november 2010

Grønn te!

God morgen kjære lesere!
Her sitter jeg på morræs-kvisten og nyter enn kopp dampende grønn te! *namme namm*
Skulle jo egentlig vært på skolen, men siden vi bare har tre timer i dag og jeg har en god del skulle/burde ha gjort i forhold til oppgaver og lignende så ble jeg hjemme.

Grønn te!
Må bare meddele at jeg har blitt skikkelig hekta..
Er jo så innmari godt!
Men ikke nok med det, det er sunt også. (fant jeg ut i dag)

Grønn te og fettforbrenning/vektreduksjon
Hovedmekanismen bak denne effekten er etter all sannsynlighet økte nivåer av hormonet noradrenalin. Dette er et hormon nært beslektet med det mer kjente adrenalin, og øker på samme måte forbrenningen samtidig som appetitten reduseres. Interessant nok er dette også hvordan det demoniserte stoffet efedrin virker, da det også øker nivåene av noradrenalin i blodet.
Flere studier har vist at grønn te faktisk kan bidra til å målrettet miste mer fett fra mageregionen heller enn andre steder, slik at du kan få en flatere mage raskere.

Det er jo ingenting som er bedre enn det..
Drikke noe som smaker kjempe godt som også kan hjelpe meg på veien mot en flatere mage.

*vinn vinn situasjon*

4 kommentarer:

  1. Må passe på at du ikke drikker så mye grønn te at du forsvinner helt da, vennen! ;-)

    Lykke til med "prosjektet" i dag. Regner med at jeg kan lese om resultatet her i morra? :p

    SvarSlett
  2. Hei Camilla. Hadde innmari lyst til å være på Vamp konserten med dere men det får bli en annen gang. Prekæs!

    SvarSlett
  3. Du har glemt den sunneste drikken, Yerba Mate!

    Den inneholder masse antioksidanter, den øker forbrenningen, legger til rette for vekttap og tilfører kroppen energi. Og my mer..

    Sjekk ut www.yerbamate.no

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten hilsen